Majlis Maulidur Rasul 2012

Pada 5 Februari, MOZAC telah mengadakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul yang bertempat di Dewan Sultan Muzaffar Syah. Majlis ini diadakan adalah untuk menyambut kelahiran Nabi Muhammad SAW.

Majlis dimulakan dengan perarakan dari bengel Kemahiran Hidup ke Dewan Sultan Muzaffar Syah mengikut rumah sukan. Perakan tersebut merupakan satu-satunya acara yang dipertandingkan pada hari tersebut. Markah atau poin dikira dari segi kekemasan, disiplin dan kreativiti rumah masing-masing.

Acara seterusnya telah diadakan di dalam dewan. terdapat pebagai persembahan seperi tilawah Al-Quran, marhaban dan nasyid. Acara kemucak pada hari itu ialah ceramah dari Encik Norazmi b. Md Nor. Beliau telah menyampaikan ceramah bertajuk 'Mencintai Rasulullah.' Ceramah beliau telah menyentuh tentang hidup Nabi Muhammad dan berjaya menyentuh hati para pelajar MOZAC. Diharapkan apa yang telah disampaikan dapat memupuk semangat dakwah dalam hati pelajar MOZAC.

Kemudian, penyampaian cenderamata dan hadiah untuk acara perarakan telah berangsung. Rumah Bendahara telah berjaya merangkul tempat keempat dalam acara tersebut. Tahniah diucapkan kepada Bendahara. Diharapkan majlis ini dapat memupuk semangat cinta kepada Rasulullah dengan lebih mendalam lagi.





No comments:

Post a Comment

Followers